Tilbake på Eximiabenken

Sponset behandling.

Heia dere!

Nå er skolen i gang og jeg er veldig klar for å komme tilbake til rutiner og hverdagsliv igjen. Det skal sies at jeg selvsagt synes det er sabla digg med ferie, men herligfred som jeg setter pris på hverdagen også! Jeg ser frem til å få struktur på trening og kosthold igjen spesielt. Ikke minst håper jeg på å lære noe nytt og nyttig på det nye studie jeg skal gå på dette høstsemesteret. Gleder meg masse!

Etter en sommer med mindre trening enn normalt og det man kan kalle ferie-kosthold har jeg begynt på en ny Eximiakur hos Klinikk Nina. Sist jeg tok Eximiakur opplevde jeg at behandlingene gjorde en stor forskjell på kroppen min -både innvendig og utvendig. Jeg håper at kuren vil gi de samme positive effektene denne gang, både i forhold til trening, helse og det ytre.

Underveis i kuren kommer jeg til å ta bilder etter hver behandling. Under ser dere bilder etter første behandling, men etter endt kur skal dere få se de første og de siste bildene for å kunne sammenlikne. Det var utvilsomt en stor forskjell sist gang, men mye av det gode jeg opplever at Eximia gjør med kroppen kommer selvsagt ikke med på bildene. Vil dere lese om mine opplevelser med Eximia og se før og etterbilder fra min første kur kan dere ta en titt HER.

ICANIWILL sportstop HER og shorts HER (sponset)

Nå har Klinikk Nina foressten en konkurranse gående på både Instagram (HER) og Facebook (HER). Gå inn å delta for sjansen til å vinne et gavekort på hele 1000 kr. Deltar du begge steder dobler du selvsagt vinnersjansene, men ikke glem at du også må følge. Lykke til!

Ikke glem at Klinikk Nina tilbyr 10% studentrabatt gjennom hele semesteret :-D
Vi blogges!

Besseggen

Selv om jeg har hatt lite fri og mye jobb denne sommeren har jeg benyttet hver anledning til å komme meg ut. Det har med andre ord kun blitt små mini-norgesferier på meg denne sommeren, men på tross av været har opplevelsene vært helt fantastiske. Først dro jeg og J på trolltunga, for et par uker siden gikk vi Besseggenturen og i helga skulle vi egentlig til Kjerag. På grunn av dårlig vær og mye folk la vi sistnevnte tur litt på is, men håper å få det til før høsten. Neste helg har vi planlagt å utforske Telemark, men først skal vi ta det helt med ro på en hytte i byfjorden her i K-town. Jeg har nemlig fri neste uke så været BØR spille på lag!

Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle oppdatere dere på, samt anbefale Besseggenturen. Vi gjorde det til en to-dagerstur der vi gikk Besseggen fra Gjendesheim til Memurubu den første dagen (ca 7t) , det vil si motsatt vei i forhold til hva som er vanligst å gå. I Memurubu teltet vi før vi dagen etter gikk tilbake den også veldig fine turen langs vannet(ca 4t). Første dagen blåste det godt og var ganske kaldt, men takket være godt utstyr fra Twentyfour (sponset) og smart pakking var ikke været noe problem. Dag to hadde vi langt finere vær, men begge turene var en kjempeflott naturopplevelse.  Her er noen bilder:

DCIM\101GOPRO\G0293095.

DCIM\101GOPRO\GOPR3051.

DCIM\101GOPRO\GOPR3115.

DCIM\101GOPRO\G0333272.

Kjempefin opplevelse som anbefales!

Trolltunga

Sykt kjipt med regn og grått vær når man først har fri i sommerferien, men da kan man jo benytte sjansen til å blogge litt for en gangs skyld!

Tenkte jeg skulle tipse dere om noe dere burde gjøre i sommer, spesielt hvis det kommer noe godvær etter hvert. Tidligere i juni gikk jeg nemlig turen til Trolltunga i Tyssedal. Tung, lang, men knallfin tur for de trente. Vi hadde knallvær på turen, både god temp og strålende sol, men måtte likevel gå i snø til tider. Skal hilse å si jeg ble gjennomblaut i joggeskoene mine, men i varmen spilte det heldigvis ikke så stor rolle.

Det var mye folk som gikk til tunga den dagen vi var der, så når vi omsider kom frem etter omtrent 4 timer gåing var det en god del kø for å komme ut på trolltunga. Vi tok derfor en lang pause med kjeks og medbrakt speltlompepizza mens vi så på sirkuset av turister, fotografeing og poseringen som foregikk ute på tunga. Etter noen timer var det ingen kø igjen og vi benyttet sjansen til å få noen bilder med tunga vi også.

Vi brukte litt over 3 timer ned igjen til bilen, så gikk med andre ord til sammen 7 timer den dagen med en pause på 2-3 timer på toppen. Jeg var svett og beina var helt skjelvne når vi kom ned så vi tok et lite isbad i vannet ved parkeringsplassen før vi overnattet i telt på Odda camping. Knallfin tur som anbefales på det sterkeste!

DCIM\100GOPRO\GOPR1740.

DCIM\100GOPRO\G0101935.

DCIM\100GOPRO\G0091928.

DCIM\100GOPRO\GOPR1714.

Nå er jeg gira på flere turer, noen av dere som har tips?

Siden sist...

Hallo! Nå må jeg innrømme at det begynner det å bli en god stund siden det har skjedd noe her på bloggen. Men har jeg sluttet å blogge helt? Neida, jeg har bare vært veeeeldig opptatt i det siste. Kall meg gjerne dårlig blogger, men skal hilse å si at jeg har vært en sabla god livsnyter siden sist. Jeg føler jeg har fått så enormt mye ut av denne vinteren, og mye takket være studiet jeg går på. Jeg har fått oppleve så mye gøy på idrett årsstudium av nå lurer jeg faktisk på å ta master i faget.

Dette har jeg gjort siden sist:

Alpinkurs i Hemsedal

Jeg har vært en uke med idrettsklassen på alpinkurs i Hemsedal. Der fikk jeg prøvd meg på både alpint, snowboard og telemark og alle tre falt godt i smak selv om jeg kun har stått på brett tidligere. Det var kjempegøy å prøve noe helt nytt med veiliening fra gode intruktører. Været var dessuten helt upåklagelig og stemningen knallbra -en helt magisk uke!

Foto lånt av Bea Valand

Skallbekledning fra Daniel Franck HER og Oakley-goggles fra Junkyard HER (sponset)

Foto: Bea Valand

Snøhuletur

Siden sist har jeg også vært på snøhuletur sammen med halvparten av idrettsklassen. Vi overnattet to netter i en selvlaget snøhule, lærte mer om bruk av kart og kompass, skredfare og generell sikkerhet på fjellet. Jeg gruet meg faktisk så mye til denne turen at jeg vurderte å droppe hele studiet, men fy søren for noen fantastiske dager! Jeg nøt hvert minutt og frøs ikke i det hele tatt. Mye takket være været kanskje, men jeg tror jeg hadde digget det (nesten) uansett.

DCIM\101GOPRO\GOPR4353.

Påske på hytta

Sist men ikke minst har jeg hatt noen avslappende påskedager på hytta med familien på Gautestad. På tross av forkjølelse kom jeg meg ut på skitur 2 av 3 dager i bra vær og greit føre. Men jeg har også, i god påsketradisjon, spist alt for mye godis, spilt masse brettspill og brukt store mengder mobildata. Ikke rart jeg elsker påska!

Skalljakke fra Twentyfour HER  og pannebånd HER (sponset)

Vellykket vinterferie!

Denne nydelige helga har vært jobbhelg for min del, men jeg skal ikke klage. Jeg har nemlig hatt en knallfin uke på fjellet sammen med kjæreste Simen og hans familie. Vi har tilbrakt hele uka på hytta deres i Birtedalen hvor vi har fått sol, knallbra langrennsføre og ikke minst slappet av en hel del. Jeg som er blodfan av påskeferien fikk skikkelig påskefølelse og da er det digg å tenke på at jeg fortsatt har påska til gode. Ser frem til mer ski, snø og hyttekos denne sesongen!

Sponsede klær

På skitur i nydelig vær.

Skitur til Granbustøyl.

Viktig å sjekke inn i hytteboka.

Hyttehygge! Ullsokker fra Daniel Franck HER

Bambussett fra Daniel Frank HER

På skitur til Kvipt gjestegård.

Anorakk fra Twentyfour HER

Nyter sola ved hytteveggen. Twentyfour lue HER og Fender kåpe HER

Strålende fornøyd med vinterferien. Pannebånd fra Twentyfour HER, fleesejakke HER og ullsokker HER.

Antrekk 24.05-15

Jakke fra Junkyard HER (sponset)
Topp fra Sheinside HER (sponset)
Bukser fra Lindex
Sneakers fra Reebok HER (ad.link)

Foto: Jeanett Olsen

Bicepscurl byttet ut med curling

(Haha, bare kødda. Går lite i bicepscurl ass, men i dag var det gøy å gjøre noe helt annerledes. Nemlig Curling!)

Denne dagen startet dårlig. Jeg har slitt med rødhet, tørrhet og derav sviing rundt øynene i det siste. Det var akkurat som om jeg fikk en allergisk reaksjon for en uke siden, og det virker ikke helt som at det har tenkt til å ta slutt. I dag morges var det ekstra rødt og tørt, så i stedet for å dra på yoga ble jeg liggende fire timer ekstra i sengen. Jeg liker ikke egentlig å sove så lenge, men øynene og instillingen til denne tirsdagen var heldigvis litt bedre da jeg omsider stod opp for andre gang.

Og bedre skulle den bli! Jeg var i skikkelig turbomodus etter alt for mye søvn og tok en skikkelig vårrengjøring av leiligheten. Støvsugning, full vask og til og med ut å lufte dynene i solsteiken. Det ble skikkelig bra, og var unnagjort på bare litt over tre timer. Ikke værst! Høydepunktet i dag må likevel være en kjempekoselig tur på Idda Arena med Simen, Camilla og Jonas. Vi spilte curling der jeg og Simen var på lag, mot liksomparet Camilla og Jonas. Vi gruste dem og vant til slutt overlegent 9-0. Satser på mer motstand neste dobbeldate, for dette blir garantert ikke siste gang!

Gira curlingjenter på Idda.

Kjekkasene klare med feiekostene.

Haha, full kons!

Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene hvertfall!

Fornøyd kjæreste med to fulltreffere.

Man skal jammen ikke undervurdere curling: vanskeligere enn det ser ut til!

Har noen av dere prøvd dere på curling?

Bildedryss: Nyttårstur til Hemsedal

Årh! Sen oppdatering, men denne dagen har vært mildt sagt hektisk! Snakker om å bli kastet inn i hverdagen igjen. Tirsdagen startet med tre timer forbikjøringskurs, etterfulgt av tre timer forelesning på skolen. På skolen fikk jeg innblikk i et av fagene jeg skal ha dette semesteret og det ser ut til at det stort sett handler om å blogge. KJEMPEFORDEL -tenkte jeg, og så for meg at dette skulle bli lekestue. Men det kan se ut som at blogging er noe vanskeligere i teorien (og på wordpress), enn i praksis. Jeg tror kanskje ikke det er "lag en rosablogg" som blir oppgave i dette faget -desverre. Etter skolen dro jeg på speedjulegavebytting i byen, og så etter en liten matbit startet vakten min på jobb. Men det stopper ikke der. Denne tirsdagen ble nemlig også avsluttet bak rattet da jeg fikk lurt pappa med meg på litt øvekjøring etter jobb. jeg er langt i fra noe naturtalent bak rattet, så da må det øves!

Tenkte forressten jeg måtte dele litt bilder fra Hemsedalturen med dere. Man måtte nesten ha vært der for å oppleve stemninga, men bildene kan gi et visst innblikk i hvor morro det var. 36 mennesker på en hytte kan høres litt skremmende ut, men fy så bra det gikk! Kjempegodt samarbeid, god stemning og noen skikkelig flinke kokker som mekket kalkun til alle 36 i kun to ovner på nyttårsaften. Wow! Jeg hadde det som plommen i egget under hele oppholdet, men noe av det gøyeste var kanskje når vi akte i alpinbakken etter mørkets frembrudd. Vi leide et eget trekk, med egen bakke og fikk låne hver vår snowracer og hjelm med lykt -dødsgøy og dødsskummelt på en gang. Anbefales!

God natt ♥

Nyttår booket

Er det noe jeg ikke er særlig flink på så er det å planlegge fremtiden. Spesielt dårlig er jeg til å planlegge langt frem i tid, men til og med det å planlegge dagen kan jeg være dårlig på. Jeg planlegger alltid de tingene jeg MÅ gjøre, altså plikter som skole, jobb, trening og blogg. Men hvis jeg og Simen skal være sammen på ettermiddagen har jeg ingen anelse om hva vi skal finne på eller om vi skal spise noe mat sammen når han spør meg tidligere på dagen. Jeg vet: hva er vel mer irriterende enn folk som ikke kan ta en avgjørelse!? Men jeg er heldigvis ikke den værste jeg kjenner. Bare den værste i forholdet vårt, tihi.

Fordi jeg ikke er den store planleggeren selv synes jeg der er deilig når andre tar initativ til å planlegge noe jeg kan hive meg med på. Og det er akkurat det jeg har gjort den kommende nyttårsfeiringen. Jeg elsker å ha noe å se frem til og de siste to månedene av 2014 skal jeg glede meg til nyttårstur med 36 andre venner og bekjente til Hemsedal. En griselekker gigahytte er leid. Med badstu, sengeplasser til alle mann og beliggenhet rett ved skitrekk. Dette kan ikke slå feil, bare se på bildene!

Årh! Jeg gleder meg, men først eksamener ;-)
Har dere noe dere ser frem til?

En formiddag i København

Årh, for en fantastisk dag dette har vært! I dag har jeg vært i København i omtrent tre timer på formiddagen. Jeg tok flyet fra Kjevik klokken halv 10 og ankom Kastrup en snau time etter. Ettersom jeg ikke visste helt hva jeg gikk til var det en kjempelettelse og se et kjent fjes da jeg møtte opp ved Starbucks som avtalt. Sammen med Maria fra teamet som inviterte meg til å komme til danmark på en litt annerledes Fotoshoot, stod også kjempesøte June og ventet på meg. Ikke lenge etter kom også en tredje svensk blogger så da var vi heldigvis flere i samme båt.

En halv time fra flyplassen litt utenfor København ventet resten av teamet på oss i et studio. Her gjorde vi en fotoshoot for et kjempespennende prosjekt som jeg ikke kan avsløre for mye av enda. Jeg var først ut fordi mitt fly hjem allerede gikk klokken 3. Jeg ble derfor sminket og stelt av en kjempeflink stylist med en gang vi ankom lokalet. Deretter gjorde jeg en skikkelig morsom fotoshoot litt utenom det vanlige -gud så gøy det var!

Når jeg var ferdig rakk jeg så vidt å si hade og takke for meg før jeg ble sendt til flyplassen i en taxi. Taxisjåføren var kjempepratsom, men det tok ikke lang tid før vi før vi begge skjønte at vi måtte føre samtalen på engelsk. Turen tilbake gikk på skinner, men jeg rakk desverre ingen shopping på flyplassen. Det jeg derimot rakk var crossfit-timen på treningssenteret klokken 5 og da den var ferdig var det helt fantastisk å komme hjem til taco for 3 dag på rad.

Nå ser jeg og Simen på film og skal snart ta kvelden. Men først en liten blogupdate fra denne innholdsrike dagen og selvsagt noen få behind-the-scenes bilder til dere. Det kommer noen flere etter hvert når jeg kan avsløre litt mer.

Bildene er tatt av June

En liten oppdatering fra dagen min! Håper dere har hatt en bra lillelørdag!

Hotel Weekend

God morgen dere! Nå kom jeg nettopp fra hotellfrokost og er mildt sagt stappmett her jeg ligger i hotellsengen og blogger mitt siste innlegg fra Oslo denne helgen. Jeg har hatt den beste helgen på lege selv om jeg fortsatt sliter litt med gangen etter Nordmarkstraver'n i går. Jeg har fått gjort så mye her i Oslo, men likevel skulle jeg ønske jeg hadde hatt mer tid. Det er flere fine mennesker jeg gjerne skulle truffet før jeg dro hjem, og det hadde gjort seg med litt shopping også.

Jeg ankom Scandic Vulkan på kveldstid på fredag og fikk et griselekkert rom med 90 graders utsikt over Grunerløkka. For å samle mest mulig krefter til løpet på lørdag tilbrakte jeg fredagskvelden i den deilige hotellsenga mens nytt på nytt rullet over skjermen. Hadde jeg hatt taco hadde fredagskvelden i teorien vært komplett, men i så vakre omgivelser tenkte jeg ikke en gang på taco. Det ble en tidlig kveld.

På lørdag var selve løpet som ble en skikkelig opptur, og på kveldstid fikk jeg endelig treffe Maren igjen. Har savnet min studievenninne kjempemye siden hun flyttet fra K-town. Nå var det alt for lenge siden vi hadde sett hverandre så det var deilig å få sladret litt sammen og ikke minst oppdatert hverandre. Vi pratet i timesvis over quesedillas på Egon i Karl Johan. En skikkelig koselig kveld!

Jeg har med andre ord kost meg en hel haug i Oslo denne helgen og jeg må inrømme at jeg liker denne byen ganske godt selv om jeg aldri kunne flyttet hit. Et pluss er det selvsagt at jeg har bodd kjempefint her på Scandic Vulkan kun en liten busstur fra sentrum. Nå venter en aldri så liten kaffedate med fineste Lise før jeg vender snuten hjemover til Kristiansand. Ønsker dere en fin søndag alle sammen♥

Fantastisk utsikt fra hotellrommet.

Har hatt et kjempefint opphold på Scandic Vulkan

Sponset opphold

Fotosafari på Lista

Hola!
I går kom jeg hjem fra en kjempefin klassetur på Lista. Jeg går som nevnt kommunikasjon årsstudium på UIA i år og i sammenheng med Skrift og bilde-faget hadde vi en overnatting på Lista for å ta bilder av natur og landskap der. Det hjelper også selvsagt en hel masse på den sosiale fronten og være på tur sammen, men vi har brukt mesteparten av tiden på fotografering. I forkant av turen hadde vi en fotokurs og på turen var det satt av kjempemange timer til å prøve ut det vi hadde lært. Nå kan jeg faktisk bruke helt manuelle instillinger på kameraet og har blandt annet testet det ut på noen matbilder av lunchen in i dag. Skal vise dere dem og forskjellen på auto-instillingen og manuell-innstillingen siden, men her kommer litt stemningsfulle bilder fra turen:

Likte dere bildene? :-)

Enda et bildedryss

Her kommer resten av bildene fra kroatiaturen. Fjerde dagen hadde jeg mitt første bad på grunn av sårene mine som fortsatt var åpne. Legen sa at jeg skulle skylle med vann når jeg skiftet bandage en gang om dagen. Det svei så mye at jeg gav opp hele skyllingen og selv om saltvannet renser og gjør godt ungikk jeg derfor også å bade før sårene hadde fått en hinne. Men saltvann, sol og luft har gjort underverker og nå er både sår og de foreløpige arrene begynt å bli kjempefine.

Avslapping på stranda rett ved leiligheten.

Fine kjæresten min!

Simen fikk litt ferie i ferien mens jeg var hos frisøren.

Vi syklet inn til Vodice hver dag, men en dag tok vi jammen meg jernhestene til byen bortenfor også. Det var det masse liv og esel-res å se på.

Vodice.

Båttur til en øy utenfor byen. Utrolig rolig sted uten sjapper, biler, veier og bråk. Ikke så mye turister heller.

En liten, glovarm gåtur for å utforske øya.

Vi fikk ikke servert så mye god mat i Kroatia, men biffen med soppsaus vi bestilte på denne resturanten både første og siste dag var helt uslåelig.

Ferie-bildedryss

Hei igjen!
Da var Kroatia-ferien med kjæresten min over. Vi har hatt en kjempefin uke i Vodice på tross av at vi bare fikk to og en halv soldager. Temperaturen har det likevel ikke vært noe å si på så vi har nytt dager på stranden under skyet himmel og fått slappet skikkelig av før skolen begynner igjen. Her kommer et aldri så lite bildedryss fra de første dagene på ferie. Jeg har faktisk vært ganske flink til å ta bilder underveis så jeg har enda et bildedryss på lager pluss noen antrekkbilder som jeg legger ut etterhvert.

De fleste bilder er med solbriller fordi jeg fikk en skikkelig blåveis noen dager etter sykkel-krasjet. I dag har nesten blåveisen forsvunnet helt og i l løpe av ferien har sårene biltt kjempefine. Saltvann og litt frisk luft har gjort underverker! Takk for alle kommentarer på forriege innlegg, dere er gode!

Fortsettelse kommer!

Grillings

I går hadde deler av jentegjengen spontan grillkveld hos meg. Det var knallkoselig, men litt kaldt. Men er det sommer så er det sommer -da må man nesten sitte ute uansett temperatur. Heldigvis hadde vi et knippe pledd vi kunne varme oss på mens vi satt og snakket rundt verandabordet utover kvelden. Knallkoselig! Her er noen stemningsfulle bilder av en koselig kveld og flotte kvinnfolk:

Nå er det 12 timers jobb som står for tur. I dag er det nemlig handelens dag i Kristiansand sentrum. Blir morro :-)

Key West

Heihei!
I går hadde jeg ikke lyst til å blogge. Kveldsblogginga ble erstattet med underholdning fra hotellviduet. Amanda, pappa og jeg rigga oss med stoler foram vinduet og så på det enorme uværet som var et stykke bortenfor. Det er ikke ofte man får muligheten til å se lyn og torden på den måten hjemme i norge.

Dagen tilbringte vi i Key West. For en by! Utrolig skjarmerende og forseggjort. Sukkerøte villaer i pastellfarger tett i tett, vakre blomster, palmer og turkist vann. Vi fikk en rundtur i byen med en sightseeng buss med guide som viste oss hele, vake Key West. Vi gikk også en tur langs brygga med flotte båter og rare fisk. Vi besøkte også piren og der var vi knallheldige og fikk se en enorm havskilpadde. Jeg har betalt for å få se havskilpadde mange ganger, men de har aldri vært i nærheten av så store som denne. Den var ca på størrelse med meg selv. Vi så også en enorm Stingray, men den fikk jeg ikke bilde av.

På pieren.

En enorm havskilpadde på størrelse med meg som plutselig stakk hodet opp av vannet for å få luft.

Det var mange fisk som dette langs brygga. Ser ut som en makrell, men denne var ca en meter lang.

I dag er siste feriedagen vår og den skal nytes på stranda. Gruer meg litt til å komme hjem når jeg ser værmeldingen!

Everglades

Hei hei!
I dag har vært en dag på reisefot med mye kjøring. Vi har kjørt fra Fort Myers til Cutler Beach gjennom Everglades nasjonalpark. I Everglades City hadde vi et stopp på rundt tre timer. Vi kjørte airboat i sumpen hvor vi fikk se ville vaskebjørner og alligatorer. Det var kjempemorro å kjøre båt og guiden vår var flink og entusiastisk. Vi fikk både vaskebjørnene og alligaturen på nært hold og jeg fikk kjempeflotte bilder.

Etter båtturen gikk vi på safari i sumpen langs brygger. Her fikk vi se pappegøyer, flere alligatorer i sitt naturlige habitat og ble sånn halvveis spist opp av insekter. Til slutt fikk vi klappe og holde tamme alligatorer. De var overrasskende myke, men også tyngre enn de ser ut synes jeg. Nå er vi på nytt hotell, men reiser videre til Key West i morgen tidlig. God natta!

Airboatselfie.

Pellikaner.

Her trivdes pappa som hadde kledd seg for anledningen.

Usikker på om det var jeg eller guiden som var mest utilpass her...

Men så forstod jeg hvordan båten skulle styres.

Vaskebjørner. Sååå søte!

Alligatoren kom svømmende med en gang vi heiv småfisk i vannet. Helt inntil båten.

Så fikk vi en liten alligatorforelesning av alligator-guy og hans sønn.

Og holde alligatorer.

Nok en fantastisk dag i Florida altså, håper dere også har en knallfin sommer alle sammen♥

Fort Myers

Heihei!

I dag har vi kjørt videre langs vestkysten og kommet til Fort Myers. Her skal vi være i to netter så det skal bli deilig å edelig få en full dag i sola. I tillegg har vi fått rom på tidenes mest sjarmerende Motel -her kunne jeg godt vært lengre enn to dager. Stranda er knallfin og ikke for folksom, vannet er rundt 35 grader og området er skikkelig idyllisk. I morgen skal virkelig nytes! Jeg har planlagt å starte dagen med en løpetur langs stranden etterfulgt av mange late timer i sola. Endelig skal jeg få litt farge uten å ende opp med t-skjorte- og sandalskille. Her er litt stemningsfulle bilder fra Fort Myers:

Motellet vi sover på.

Her bor vi i 2. etg.

Stranden.

Haha, elsker linselusene i bakgrunnen.

Nighty ♥

Fra St.Petersburg til Siesta Beach

Heihei!

I dag har ikke formen min vært helt på topp. Feber kombinert med varmen er en veldig ubehagelig blanding, men i dag har vi for det meste kjørt i bil. Vi har reist fra St.Petersburg til Siesta Beach med noen stopp på veien. Siden vi kom hit har jeg for det meste vært på rommet med PC og boka Busemannen av Knut Nærum. Lillesøster og pappa har derimot vært en tur på stranda og testet badevannet. Etter å ha hørt om den fine stranda og det varme vannet kan jeg nesten ikke vente med å gå på stranda i morgen. Jeg tror det kan være bra for tett nese og bihuler!

Her er noen stemningsfulle bilder fra reisedagen min. Jeg har sett pellikaner for første gang. Fy søren så store og "tamme".

Universal Studios

I dag har vi hatt nok en fantastisk og opplevelsesrik dag, denne gangen i Universal Studios \-parken. Vi har vært på en rekke show, rollercoastere og diverse 3D og 4D opplevelser. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har reddet verden fra spøkelser, romvesner, "megatrons" og diverse andre monstere i dag. Det er virkelig imponerende hva de får til å lage og dette er underholdning for alle aldere vil jeg påstå.

Desverre har jeg blitt litt syk i dag. Jeg tror det er en liten influensa og etter 8 timer i parken var jeg mildt sagt utkjørt. Jeg klarte også å miste kredittkortet mitt i en loop. Det betyr at jeg må handle med kontanter resten av turen og det er jo litt ukult, men men, det ordner seg vel. Det er dog også litt kjipt at ikke banken min gir ut bankkort med bilde lengre. Hva skal jeg da gjøre når jeg skal på byen?! Jeg har jo ikke lappen så da er jeg jo nesten nødt til å ta med pass? Noen som vet?

Etter vi var ferdig i parken begynte vi på roadtripen vår til Key West. Vi ligger nå rett ut på hotellsenger i byen Tampa. I morgen går turen videre til Siesta Beach, men først tror jeg vi skal ha en første liten dag på stranden. Derfor satser jeg på å bli frisk som en fisk i natt. God natt!

Blogges da dere!

Universal's Island of Adventures

Denne fredagen har jeg tilbringt nok en fantastisk dag i Orlando med pappa og lillesøster. Vi har vært i Universal's Island of Adventures i dag og hatt det kjempegøy. Vi startet innerst i parken for å unngå mest mulig folk og gikk derfor rett til hovedattraksjonen Wizarding World of Harry Potter. Etter dette gikk kameraet tomt for strøm, men fy søren så mye gøy jeg har fått gjort i dag. "Berg-og-dal-banne" i Galtvortbygget dere ser på bildene under var uten tvil det gøyeste. I morgen skal vi i Universal Studios-parken for vi for alvor starter på Florida-roadtripen ned mot Key West.

Jeg og lillesøster utenfor parken.

Galtvang.

Diagon-almenningen åpnet ikke før etter at vi har dratt hjem til norge, men vi fikk da se Galtvort ekspressen.

Jeg kjøpte med meg en pakke every-flavor beans og jammen har jeg ikke fått bønner med både gulrotsmak og baconsmak.

Nyter en Butter beer i Galtvang.

Galtvort, med tidenes berg-og-dalbane inni.

Vi blogges ♥

Six Flags Great America

Hei igjen!
Nå sitter jeg i senga til min lillesøster hos vertsfamilien hennes i Marshall. Jeg har fått senga hennes mens vi er her og hun ligger på sofa ved siden av. Sånn er det å være gjest!

I går var vi som sagt i Six Flags. Vi kom klokken 12 og dro ikke hjem før halv 9. Fy søren for en gøy dag. Jeg tror faktisk vi koste oss glugg hele gjengen, inkludert pappa. Vi rakk å ta alle de store rollercosterene, og pappa var med på dem alle utenom V2. Det var dog ikke den skumleste synes jeg, men kanskje heller den som så værst ut. Så alt i alt vil jeg påstå at jeg har en veldig modig pappa på snart 50 år. Her er litt mobilbilder fra dagen vår. Kamera fikk ligge i bilen.

Anbefales å besøke!

Chicago

Heihei!

I går var det fathers day her i USA og vi var i Chicago. Vi fikk skikkelig utforsket byen og kjenne på kallenavnet "windy city". Vi besøkte Sky Deck, Navy Pier og Millenium Park. Kjempefin dag og her er et lite bildesammendrag før vi forlater hotellet og Wi-fi. I dag skal vi i Six Flags :-) Wihuuu!

Tightsen min er forressten ny fra Individu. Knallgod, den kan kjøpes HER og akkurat nå er den satt ned!
Vi blogges!

Marshall og Madison

Heia dere!
Første skikkelige USA-update: det var på tide. For dere som ikke har fått det med dere så har jeg og pappa reist til USA for å besøke og reise rundt med min lillesøster som har vært på utveksling i ett år. Vi skal feriere her ved å reise litt hit og dit sammen med Amanda, før vi reiser hjem igjen alle tre. Nå de første dagene bor vi hovedsakelig i Marshall, et lite sted utenfor byen Madison. Her har Amanda bodd med vertsfamilien og nå har vi også fått lov til å overnatte her til vi tar flyet videre til Florida på onsdag. Vertsfamilien er kjempehyggelige og gjestfrie og de har to katter og en hund. Da trives jeg!

Foreløpig har vi vært på graduation sermoni på skolen til Amanda og vært en tur og sett på nabobyen Madison. Der så vi på capitol og besøkte Monona terrace med utsikt over en av innsjøene. Vi gikk også nedover shoppinggaten, men her synes jeg det var ganske dødt. Jeg har faktisk ikke dratt kortet mitt enda, og det kan se ut som at jeg og lillesøster sparer shoppingen til vi kommer til Florida.

I dag har det vært fathers day og vi tilbringt dagen i Chicago. Jeg har hatt en helt fantastisk dag og sett masse fint som jeg skal fortelle mer om i morgen tidlig.Her er en liten bildeserie fra Marshall og Madison:

Her bor vi hos vertsfamilien.

Vertsmor Nancy og hunden Brenda.

Tur til Madison. Her er capitolet.

Haha, noen mobber poseringen min.

Monona tarrace med capitol i bakgrunnen.

Innsjøen i bakgrunnen.

Nedlagt kino i hovedgaten.

Vi blogges, håper dere har en fin sommerferie♥

Siste innspurt

Heihei

Nå var det jammen meg en stund siden igjen. Jeg har hatt det megahektisk siden sist. For det første var det en enorm jobb å rydde opp etter Pop up shopen jeg og Goshina hadde på torvet her i Kristiansand. Selv om jeg fikk solgt enorme mengder med klær sko og tilbehør hadde jeg med meg hele 5 polakkbagger med klær og to pappesker med sko hjem igjen. Derfor har jeg og Goshina-fina snakket om å arrangere enda en Pop up shop senere i sommer. Håper de som ikke fikk anledning til å komme sist har mulighet neste gang :-)

I tillegg har jeg vært på en spontan dagstur til hovedstaden. Jeg ble kontaktet på mandag med spørsmål om jeg kunne komme til Oslo dagen etter på casting til Det Nye jenta 2014. Jeg fikk ordnet med jobbfri og heiv meg på bussen tirsdag morgen. Å være på audition var kjempespennende. Jeg fikk møtt Fotballfrue-Caroline, fjorårets vinner Karn og Espen Hilton. I tillegg ble jeg kjent med 13 andre stilige jenter som jeg synes alle var verdige til å gå videre.

Ellers har jeg ordnet en hel masse greier før reisen. Jeg har vært hos tannlegen, legen, karriereveiledning, vasket leiligheten (takler ikke komme hjem fra ferie til en leilighet som må vaskes), hentet pakker på posten, svart på mail så det ryker av tastaturet, og ikke minst tilbringt litt kvalitetstid med kjæresten min. Å ikke se han på nesten 3 uker blir nok litt hardt, men jeg tenker bare på hvor deilig det kommer til å bli å se han igjen etter ferien!

Nå har jeg også omsider kommet godt i gang med pakkingen.Her er en liten smakebit på hva min koffert er lastet med denne gang. USA, her kommer jeg!

Kosedress fra BikBok, krans fra Cubus

Reisepose med sovebriller og nakkepute fra H&M, Hello Kitty vann, antibac, lipsyl, planlegger og snacks.

Fargerike treningsklær fra Nike og H&M, pulsklokke fra Polar

Bikini fra Victoria Secret, briller fra BikBok, hvit neglelakk fra Essie

Skal prøve å holde bloggen gående på ferie♥

Lindex Bra-volution casting

Hei hei♥
Etter å ha sovet skikkelig ut denne morgenen er det på tide å fortelle dere om gårsdagen min. Jeg var nemlig i Stockholm på casting til Lindex' kommende BH-kanpanje bra-volution. Lindex skal bruke sine egne ansatte kampanjen og jeg var så heldig å bli en av de 45 utvalgte til å komme på castingen. Gjennom kampanjen vil vi vise at alle kvinner kan finne sin perfekte BH i sortimentet vårt -vi har jo så mye fint og så mange forskjellige modeller og farger. Noe for enhver smak!

Det ble en mildt sagt hektisk tirsdag for min del. Jeg stod opp halv 5 for å rekke mitt første fly til oslo for så å hive meg videre på neste fly til Stockholm. Det er faktisk første gang jeg flyr helt alene så jeg må innrømme at jeg gruet meg litt til å debutere med hele 4 fly denne dagen. Det gikk heldigvis kjempefint! På flyplassen i Stockholm ble jeg og to finske Lindex-jenter hentet av en taxi og kjørt til studio hvor vi fikk sminke, styling og BH-modell. Deretter ble vi tatt bilder av.

Det var både lærerikt og gøy å bli fikset og sminket av proffesjonelle, og det var selvsagt kjempemorro å bli tatt bilder av. Fotograferingen gikk så utrolig fort så jeg er faktisk ikke sikker på om jeg rakk å smile en gang. Jeg følte med andre ord ikke at det gikk så veldig bra og tviler på at jeg blir en av de 5 som plukkes ut til å ta kampanjebilder i London. Likevel så var gårsdagen en kjempefin opplevelse å ta med seg. Det var spennende å møte lindex-jenter fra andre land, bli kjent med nye mennesker og høre om deres erfaringer. En super dag på jobb!!

Studio 1.

Jeg og knallsøte Linnea fra Malmø i studio

Fotografering.

Fine jenter på Arlanda flyplass. Norske Siv og svenske Maria.

Trøtt, sliten og sulten jente på siste fly for dagen.                                           Litt shopping på flyplassen i København.

Noen bilder er lånt fra Lindex Newsroom HER

Bukser Gina Tricot
Ringer Lindex
Genser BikBok

Bildene er tatt av Jeanett Olsen. Se hennes blogg HER!

Trendplagg: vår 2014

Årh! Nå gleder jeg meg helt vilt til en ny sesong. Jeg er så ubeskrivelig lei av å subbe rundt i overtrekksbukser, vinterjakker og uggs. Nå ser jeg enormt fram til våren med skinnjakker, skjørt og solstråler. Ikke minst så ser jeg frem til nye trender og jeg har selvsagt allerede begynt å forberede garderoben min på vårmoten. Jeg var flink til å tenke fremover da jeg shoppet i London, og jeg kom hjem med mange av den nye sesongens nøkkelplagg. Jeg ser for meg at knelange skjørt, crop tops og vans blir storfavoritter hos meg når bare snøen forsvinner. Dessuten planlegger jeg å kjøpe Birkenstock sandalene, men ikke før været tillater det. Her er noen av vårens nøkkelplagg:

1. HER, 2. HER, 3. HER, 4. HER, 5. HER, 6. HER, 7. HER, 8. HER, 9. HER, 10. HER, 11. HER, 12. HER, 13. HER, 14. HER, 15. HER

Hva blir deres favoritttrender til våren?

Ad. links

Kinoanbefaling: Prisoners

God kveld♥♥

Lenge har jeg tenkt på at jeg må anbefale dere den siste kinofilmen jeg så, men hver gang jeg har vært tom for bloggideer har jeg helt glemt vekk å skrive om Prisoners. Nå kom jeg nettopp på det da Hugh Jackman dukket opp på TV-skjermen i Van Helsing. Jeg og Simen var nemlig på kinodate i jula da jeg besøkte han i Skien. Vi valgte å se Prisoners etter å ha sett traileren på Youtube, men jeg råder dere til å IKKE se den. Det ødelegger alltid filmen litt å ha sett traileren på forhånd synes jeg. Det avslører alt for mye.

Prisoners er en kjempespennende thriller som handler om hvor langt man er villig til å gå for å beskytte familien sin. To barn blir kidnappet på thanksgiving og de to familiene deres takler på ulikt vis. Filmen fikk meg til å sitte og gruble over hva som kunne ha skjedd med jentene, og det er nettopp det at jeg begynner å tenke som jeg synes gjør dette til en god film. Hvem er kidnapperen og hvorfor? Man tror man har svaret, men så tok man feil... igjen. Jake Gyllenhaal, Hugh Jackman spiller også kjempebra i hovedrollene. Denne MÅ dere se!

Har noen av dere sett Prisoners?

En opplevelsesrik langhelg i London

Heihei, god formiddag dere!
Denne morgenen har jeg tatt det veldig piano. Jeg sov til jeg våknet av meg selv i 10-tiden og har siden det begynt å pakke litt ut av koffertene og tatt bilder av alle innkjøpene fra London som jeg skal vise dere senere. GUD så mye jeg har kjøpt! Mye mer enn planlagt og veldig lite av det jeg faktisk hadde planlagt å kjøpe meg. Men sånn skal det være på tur. Da må man være spontan og bruke masse penger. Det blir det mye morro av og spare kan man heller gjøre når man kommer hjem. Dessuten er jeg overfornøyd med alt jeg har kjøpt -gleder meg til å vise dere!

Torsdag i forrige uke dro Simen, Heidi, Sondre og jeg til London. Hele torsdagen gikk til reising så vi rakk ikke noe mer enn et restaurantbesøk da vi kom frem til hotellet før vi tok kvelden ganske tidlig. Det var en sliten, trøtt og sulten gjen som ankom Central Park Hotel, men heldigvis var det en gate med restauranter og små butikker rett rundt hjørnet fra hotellet. Hotellet var helt ok i standaren, men heldigvis lå det veldig sentralt og rommene var rene. Det er det viktigste på byferie. Hotellet lå rett ved den lille handlegaten, ikke langt fra en undergunn og med gangavstand til Oxford street. Perfekt beliggenhet!

Dag1: Fredag
Første dagen startet vi med en spasertur gjennom Hyde Park på vei til Shoppinggaten. Parken var full av ekorn, fontener, statuer, mennesker og andre ting å kikke på. En perfekt måte å bli litt kjent på også fikk vi mulighet til å ta noen koselige bilder på veien. Når vi kom til handlegaten gikk hele resten av dagen til shopping. Jeg og Simen regnet ut at vi shoppet i hele 8 timer den fredagen, og da regnet vi ikke med den lille nachospausen vi hadde på Garfunkel's. Når vi etter en lang dag gjennom Oxford Street kom tilbak til hotellet var vi så slitne og sultne at vi satt vi oss på første og beste restaurant vi kom til.

Spasertur i Hyde Park.

Dag 2: Lørdag
Lørdagen startet også med shopping. Er man i london, så er man i london! Men denne gangen hadde jeg og Simen skrevet en handleliste med ting vi skulle kjøpe og butikkker vi skulle innom. Da ble handlerunden langt mere effektiv og jeg tror jeg handlet mer på 4 timer enn jeg gjorde på de 8 shoppingtimene dagen før. Da alle punktene var krysset av lista gikk vi tilbake til hotellet for å hvile litt før vi skulle på fotballkamp på Emirates Stadium. Jeg fikk nemlig VIP-biletter til kamp mellom Arsenal og Tottenham av simen til jul. Vi hadde gode plasser og fikk servert drikke i pausen. Selv om jeg ikke er spesielt intressert i fotball var det en helt fantastisk opplevelse. Stemningen var ubeskrivelig, det var en kjempegod kamp og det var så utrolig mye å se på. Takk og lov så vant også Arsenal 2-0. Kjenner jeg min kjære rett hadde det blitt ganske dårlig stemning med både tap og uavgjort.

Etter kampen dro vi på sightseeing til fots i sentrum. Vi kikket på julegatene der lysene og pynten enda ikke var tatt ned og fant vi en restaurant vi spiste på. Skal hilse å si at jeg aldri har opplevd så dårlig service i hele mitt liv, men heldigvis var resten av dagen så perfekt at det grusomme restaurantbesøket fort ble glemt. Vi tok en taxi ned til elva for å se på Big Ben og London Eye. Det var så vakkert med alle lysene i mørket og vi fikk muligheten til å ta litt klissete bilder foran diverse severdigheter. London Eye hadde stengt så vi bestemte oss for å komme tilbake litt tidligere neste dag for å se byen fra toppen av det enorme pariserhjulet.

Shopping i Oxford street.

Haha, ikke vond å be!

Fotballkamp. Arsenal-Tottenham på Emirates stadium.

Fornøyd gutt!

Selfie i oldschool skjerf. Heia Arsenal!

Drikke i pausen.

Julegater.

Big Ben.

London Eye.

Dag 3: Søndag
Jeg og Simen hadde kjempelyst å gå på musikal når vi først var i London og vi bestemte oss for å kjøpe biletter søndag morgen. Vi hadde funnet en flyer med reklame for musikalen Thriller Live og søndagen startet derfor med å finne frem til riktig teater for å kjøpe biletter til forestillingen. Vi fant teateret ganske raskt og kjøpte biletter til en forestilling midt på dagen. I London har butikkene altid oppe -også på søndag, så selv om vi var litt mette på shopping tok vi en siste tur innom Primark.

Musikalen var helt fantastisk -turens aller største og beste opplevelse etter min mening. Hadde vi dratt på musikal den første dagen hadde jeg uten tvil ønsket å gå på flere forestillinger. Ungdommene på scenen var så utrolig flinke til å danse og synge og det så faktisk ikke ut som de hadde gjort annet hele sitt liv. Det var så kult å se på, alle sangene var kjente og han som spilte Michael Jackson lignet på en prikk på den virkelige. Dessuten hadde jeg og Simen helt rå plasser på balkongen helt fremmerst i midten. Musikalen varte i 2,5 timer og kostet bare 350. Anbefaler på det sterkeste å se den hvis noen av dere skal til london. Må sees!

Etter Musikalen dro vi tilbake til London eye for å ta turen med Heidi og Sondre. Det tok en halv time å komme rundt. Litt lenge, men det var veldig vakkert å se byen ovenfra i mørket med alle lysene. Gøy å ha gjort det. Londonturen ville jeg og Simen avsluttet på en litt finere restaurant så vi fant tilbake til en kjempekoselig restaurant vi hadde gått forbi tidligere på dagen. Lokalet var helt nydelig og det var også maten -en helt perfekt avslutning på en helt perfekt dag!

Haha!

Picadilly Circus.

Knallplasser på Thriller Live. Anbefales!!

Tur i London Eye.

Utsikt fra London Eye.

Siste restaurantbesøk. Perfekt avslutning!

Nå gleder jeg meg allerede til neste London-tur. Fikk ikke nok fotballkamp og musikal, og kjenner jeg meg selv rett er jeg snart tørst på mere shopping også. Haha!

Hei og velkommen til min blogg! Jeg er 23 år og kommer fra Kristiansand. Her blogger jeg om det meste som opptar meg. Mine største interesser er mote, trening og mat. Jeg er student og går årsstudium i idrett på Universitetet i Agder. Ved siden av skolen har jeg deltidsjobb på Lindex.