Hallo høst

Endelig helg dere!
Denne uken har jeg virkelig fått kjenne på at det er blitt høst. Ikke kommer jeg meg opp av senga om morgenen og ikke vet jeg hvordan jeg skal kle meg når jeg først kommer meg opp og er på vei ut døra. I denne ukens kaos av regnjakkevær, vinterjakketemp og tynnjakkemedtykkgensertemp vil jeg påstå at jeg har bommet 6 av 6 ganger. Jeg har derfor både vært våt og kald og tar jeg ikke helt feil begynner det å kile litt i halsen. Derfor heller jeg nedpå C-vitaminer, samt planlegger en tur på brun og blid i løpet av fredagskvelden. Krysser fingrene! Jeg har tross alt halloweenkostymet klart til i morgen.

Sponset
I forrige uke fikk jeg pakke fra Fitnessguru med OneAmino-prøver i fire forskjellige smaker: eple, pære, villjordbær og cola. Pulveret skal blandes med vann og drikkes under trening for å tilfører kroppen aminosyrer som skal bidra til muskelvekst og restitusjon. Dette er ikke noe jeg vanligvis bruker, men det er jo alltid gøy å teste noe nytt, og ikke minst smake. Alle utenom pære-OneAmino (er ikke så glad i pære generelt) smakte digg! Men favoritten ble nok cola.

Antrekk 28.10-15

Crop top fra Shein HER (sponset)
Molly jeans fra Gina Tricot
Veske fra Monki

Foto: Jeanett Olsen

Keep warm

Perfect cape from Pieces kr 199 HER (ad.link)

Antrekk 18.10-15

Genser fra Shein.com HER (sponset)
Bukser fra Shein.com HER (sponset)
Veske fra NLY
Sko fra Jeffrey Campbell
Solbriller fra LeSpecs HER (ad link)

Foto: Jeanett Olsen

Overnight oats

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker havre og bruker havregryn og havremel i både tide og utide når jeg lager mat. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg lagde meg frokost eller lunch uten at favorittkornsorten tok del! Man kan lage så utrolig mye forskjellig med havre og mitt nyeste havrecrush er overnight oats. Jeg fikk tips av min tante om denne geniale, gode frokosten som kan varieres i det uendelige med forskjellig topping og smaker. Ikke minst så er den griseenkel å lage. Den lager faktisk seg selv over natta, og det er hvertfall et stort pluss i min hverdag!

JEG BRUKER:
1,5 dl store havregryn
1 dl ekstra lett melk
1 dl yoghurt naturell/mager kesam/gresk yoghurt(eventuelt en blanding)
En liten klype salt
En ss sukrin/sukringold/eller annen søtning

For smak på grøten bruker jeg feks:
Kanel/kardemomme/muskat
Steviadråper: vanilje/english toffee/sjokolade
1 scoop proteinpulver med smak (tilsett da litt ekstra væske)

SLIK GJØR DU:
1. Bland alle ingrediensene sammen i en matboks og sett i kjøleskapet over natta
2. Vips har du ferdig frokost, lunch eller niste dagen etter!

Forslag til topping:
Nøtter
Oppkuttet frukt
Bær
Kanel
Cottage Cheese
Sukkerfritt syltetøy
Peanøttsmør

Porselen fra Kitchentime: ARABIA Sniff skål HERFRA, ARABIA Sniff krus HERFRA (sponset)

Har dere testet overnight oats?

Antrekk 15.10-15

Skjorte fra Shein HER (sponset) Se flere bluser HER
Molly jeans fra Gina Tricot
Sko fra Monki
Veske fra Lindex

Dagstur til Preikestolen

Årh! Denne uka har gått i ett så jeg har ikke fått blogget om den kjempefine turen jeg og kjæresten hadde til Preikestolen på søndag. Jeg har aldri gått til Preikestolen før og i det hele tatt vært veldig lite på vestlandet, så jeg har lenge vært fristet til å ta turen. Da resten av familien dro på dagstur til den populære attraksjonen for et par uker siden, ble jeg og Simen ekstra fristet til å ta turen. Det resulterte i en opplevelsesrik søndag litt utenom det vanlige.

Vi dro fra Kristiansand 08.30 på morgenen. Ettersom Simen hadde vært ute dagen før kjørte jeg hele veien til Preikestol-parkeringsplassen, altså ca 4 timer (noe jeg er er fryktelig stolt av, hehe :-P). Da vi kom fram parkerte vi og labbet oppover den godt markerte stien i litt over en time før vi nådde toppen og selve Prekestolen. Det var da jeg forstod at jeg aldri har opplevd skikkelig høydeskrekk før i mitt liv. Jeg turte ikke se rett ned over kanten selv om jeg lå på magen på fjellet. Jeg ble supersvimmel bare av å se over på fjellet til høyre for Preikestolen som stupte loddrett nedover, og fikk hjertet i halsen da Simen så vidt tittet over kanten.

Men utsikten var selvsagt både skremmende og nydelig da vi hadde været med oss. Jeg er enormt glad for at vi dro og fikk oppleve Preikestolen. Den beste søndagen jeg har hatt på lenge uten tvil, og noen timer i bil gjorde meg ingenting. En dagstur som anbefales på det sterkeste!

Anorakken min er fra Daniel Franck HER (kommer snart flere str på lager) (sponset)

Har dere gått til Preikestolen?

Antrekk 06.10.15

Topp fra Bik Bok
Vintage skjorte
Ripped jeans fra Shein HER (sponset)
New Balance sneakers fra Junkyard HER (sponset)

Foto: Tom Høgstøl

Hei og velkommen til min blogg! Jeg er 23 år og kommer fra Kristiansand. Her blogger jeg om det meste som opptar meg. Mine største interesser er mote, trening og mat. Jeg er student og går årsstudium i idrett på Universitetet i Agder. Ved siden av skolen har jeg deltidsjobb på Lindex.