USA shopping

Hallo dere!

Nå er jeg hjemme igjen fra ferie, og jeg må innrømme: det er litt deilig også. Kommer sikkert til å angre på at jeg skrev det når de kalde, grå, våte sommerdagene kommer, men akkurat nå kan jeg nesten ikke vente med å innta min egen seng. I dag har jeg vasket, ryddet og handlet inn mat med pappa -gud som jeg har savnet kjøleskapet! Det har derfor ikke vært tid til bloggings men tenkte jeg skulle vise noen av de mest fotogene USA/florida-innkjøpene mine før jeg tar kvelden. Enjoy!

Under Armour topp og Asics joggesko.

Under Armour topper, Nike shortser og Nike oppbevaringsbelte.

Treningstopper fra PINK.

Reebok kompresjons-tights og crossfit-sko, Asics topp, Nike treningshansker og Koss earbuds.

PINK frysebag og Victorias Secret bikini.

Topp og shorts fra Forever21, veske fra Michael Kors.

Smykke fra Michael Kors

Levis jeans

Natta ♥ Blogges i morgen!

Key West

Heihei!
I går hadde jeg ikke lyst til å blogge. Kveldsblogginga ble erstattet med underholdning fra hotellviduet. Amanda, pappa og jeg rigga oss med stoler foram vinduet og så på det enorme uværet som var et stykke bortenfor. Det er ikke ofte man får muligheten til å se lyn og torden på den måten hjemme i norge.

Dagen tilbringte vi i Key West. For en by! Utrolig skjarmerende og forseggjort. Sukkerøte villaer i pastellfarger tett i tett, vakre blomster, palmer og turkist vann. Vi fikk en rundtur i byen med en sightseeng buss med guide som viste oss hele, vake Key West. Vi gikk også en tur langs brygga med flotte båter og rare fisk. Vi besøkte også piren og der var vi knallheldige og fikk se en enorm havskilpadde. Jeg har betalt for å få se havskilpadde mange ganger, men de har aldri vært i nærheten av så store som denne. Den var ca på størrelse med meg selv. Vi så også en enorm Stingray, men den fikk jeg ikke bilde av.

På pieren.

En enorm havskilpadde på størrelse med meg som plutselig stakk hodet opp av vannet for å få luft.

Det var mange fisk som dette langs brygga. Ser ut som en makrell, men denne var ca en meter lang.

I dag er siste feriedagen vår og den skal nytes på stranda. Gruer meg litt til å komme hjem når jeg ser værmeldingen!

Everglades

Hei hei!
I dag har vært en dag på reisefot med mye kjøring. Vi har kjørt fra Fort Myers til Cutler Beach gjennom Everglades nasjonalpark. I Everglades City hadde vi et stopp på rundt tre timer. Vi kjørte airboat i sumpen hvor vi fikk se ville vaskebjørner og alligatorer. Det var kjempemorro å kjøre båt og guiden vår var flink og entusiastisk. Vi fikk både vaskebjørnene og alligaturen på nært hold og jeg fikk kjempeflotte bilder.

Etter båtturen gikk vi på safari i sumpen langs brygger. Her fikk vi se pappegøyer, flere alligatorer i sitt naturlige habitat og ble sånn halvveis spist opp av insekter. Til slutt fikk vi klappe og holde tamme alligatorer. De var overrasskende myke, men også tyngre enn de ser ut synes jeg. Nå er vi på nytt hotell, men reiser videre til Key West i morgen tidlig. God natta!

Airboatselfie.

Pellikaner.

Her trivdes pappa som hadde kledd seg for anledningen.

Usikker på om det var jeg eller guiden som var mest utilpass her...

Men så forstod jeg hvordan båten skulle styres.

Vaskebjørner. Sååå søte!

Alligatoren kom svømmende med en gang vi heiv småfisk i vannet. Helt inntil båten.

Så fikk vi en liten alligatorforelesning av alligator-guy og hans sønn.

Og holde alligatorer.

Nok en fantastisk dag i Florida altså, håper dere også har en knallfin sommer alle sammen♥

Fort Myers

Heihei!

I dag har vi kjørt videre langs vestkysten og kommet til Fort Myers. Her skal vi være i to netter så det skal bli deilig å edelig få en full dag i sola. I tillegg har vi fått rom på tidenes mest sjarmerende Motel -her kunne jeg godt vært lengre enn to dager. Stranda er knallfin og ikke for folksom, vannet er rundt 35 grader og området er skikkelig idyllisk. I morgen skal virkelig nytes! Jeg har planlagt å starte dagen med en løpetur langs stranden etterfulgt av mange late timer i sola. Endelig skal jeg få litt farge uten å ende opp med t-skjorte- og sandalskille. Her er litt stemningsfulle bilder fra Fort Myers:

Motellet vi sover på.

Her bor vi i 2. etg.

Stranden.

Haha, elsker linselusene i bakgrunnen.

Nighty ♥

Sandal lookalike

Birkenstock-sandalene er kjempeheite i sommer og jeg har kjøpt meg helseskoene i både hvit og sort. Jeg digger dem og har allerede brukt begge parene en hel masse. Birkenstock sandalene ligger på 800-900 kr, men heldigvis finnes det kjempemange stilige og rimeligere etterligninger. Kanskje enda finere enn orginalene. Jeg har funnet fram mine favoritter fra Nelly til dere til bare 199 kr og 249 kr. Klikk på linkene nederst i innlegget for å komme direkte til skoene :-)

1. HER, 2. HER, 3. HER, 4. HER, 5. HER

Fra St.Petersburg til Siesta Beach

Heihei!

I dag har ikke formen min vært helt på topp. Feber kombinert med varmen er en veldig ubehagelig blanding, men i dag har vi for det meste kjørt i bil. Vi har reist fra St.Petersburg til Siesta Beach med noen stopp på veien. Siden vi kom hit har jeg for det meste vært på rommet med PC og boka Busemannen av Knut Nærum. Lillesøster og pappa har derimot vært en tur på stranda og testet badevannet. Etter å ha hørt om den fine stranda og det varme vannet kan jeg nesten ikke vente med å gå på stranda i morgen. Jeg tror det kan være bra for tett nese og bihuler!

Her er noen stemningsfulle bilder fra reisedagen min. Jeg har sett pellikaner for første gang. Fy søren så store og "tamme".

Antrekk 20.06-14

Topp, ringer og veske fra Lindex
Casio klokke
Ray Ban folding Wayfarer solbriller

Reebok sko-favoritter

Er det et varemerke jeg har fått skikkelig øynene opp for i det siste så er det Reebok. Jeg tror faktisk jeg kan si at det er mitt favorittmerke i disse dager. Det er i hvertfall Reebok jeg kikker mest etter mens jeg er her i USA. Jeg har allerede vært i en Reebok outlet hvor jeg fikk svidd av litt penger på meg selv og så fant jeg mye fint til kjæresten. Men jeg håper vi kommer over en original Reebok-butikk også da det ikke var så mye nyheter, eller plagg fra crossfitkolleksjonen i outleten.

Under er noen av mine Reebok sko-favoritter fra Ellos. De tre parene til venstre har jeg allerede kjøpt meg, men jeg er på utkikk etter enda et par crossfitsko. Kanskje det er noen av disse som faller i smak hos dere?

Running HER, classic HER, crossfit rød HER, crossfit sort HER og crossfit blå HER

Universal Studios

I dag har vi hatt nok en fantastisk og opplevelsesrik dag, denne gangen i Universal Studios \-parken. Vi har vært på en rekke show, rollercoastere og diverse 3D og 4D opplevelser. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har reddet verden fra spøkelser, romvesner, "megatrons" og diverse andre monstere i dag. Det er virkelig imponerende hva de får til å lage og dette er underholdning for alle aldere vil jeg påstå.

Desverre har jeg blitt litt syk i dag. Jeg tror det er en liten influensa og etter 8 timer i parken var jeg mildt sagt utkjørt. Jeg klarte også å miste kredittkortet mitt i en loop. Det betyr at jeg må handle med kontanter resten av turen og det er jo litt ukult, men men, det ordner seg vel. Det er dog også litt kjipt at ikke banken min gir ut bankkort med bilde lengre. Hva skal jeg da gjøre når jeg skal på byen?! Jeg har jo ikke lappen så da er jeg jo nesten nødt til å ta med pass? Noen som vet?

Etter vi var ferdig i parken begynte vi på roadtripen vår til Key West. Vi ligger nå rett ut på hotellsenger i byen Tampa. I morgen går turen videre til Siesta Beach, men først tror jeg vi skal ha en første liten dag på stranden. Derfor satser jeg på å bli frisk som en fisk i natt. God natt!

Blogges da dere!

Universal's Island of Adventures

Denne fredagen har jeg tilbringt nok en fantastisk dag i Orlando med pappa og lillesøster. Vi har vært i Universal's Island of Adventures i dag og hatt det kjempegøy. Vi startet innerst i parken for å unngå mest mulig folk og gikk derfor rett til hovedattraksjonen Wizarding World of Harry Potter. Etter dette gikk kameraet tomt for strøm, men fy søren så mye gøy jeg har fått gjort i dag. "Berg-og-dal-banne" i Galtvortbygget dere ser på bildene under var uten tvil det gøyeste. I morgen skal vi i Universal Studios-parken for vi for alvor starter på Florida-roadtripen ned mot Key West.

Jeg og lillesøster utenfor parken.

Galtvang.

Diagon-almenningen åpnet ikke før etter at vi har dratt hjem til norge, men vi fikk da se Galtvort ekspressen.

Jeg kjøpte med meg en pakke every-flavor beans og jammen har jeg ikke fått bønner med både gulrotsmak og baconsmak.

Nyter en Butter beer i Galtvang.

Galtvort, med tidenes berg-og-dalbane inni.

Vi blogges ♥

Run between the cornfields

I dag har jeg hatt min første feriedag med trening. Jeg har ikke hatt muligheten før i dag, men siden vi ikke har hatt noe spesielt på tapetet fikk jeg muligheten til å ta en løpetur. Jeg gikk først en liten tur med hunden Brenda i buskene. Vi traff et ekkorn og en slange med gul stripe langs ryggen. Etter det var jeg veldig forsiktig med hvor jeg satt joggeskoene.

Det viste seg at klokken 2 var det værste tidspunktet for en joggetur mellom kornåkerene. Det var så varmt at jeg følte at jeg løp mot en hårføner, og på vei hjem løp jeg med den og det var enda værre. I tillegg syklet pappa ved siden av meg med vann, men det drakk han opp selv. Det ble 5,3 km i brennende hete og jeg tror ærlig talt ikke jeg har vært så svett i mitt liv.

Nytt antrekk fra Individu:
Under Armour topp HERFRA
Adidas tights HERFRA

Six Flags Great America

Hei igjen!
Nå sitter jeg i senga til min lillesøster hos vertsfamilien hennes i Marshall. Jeg har fått senga hennes mens vi er her og hun ligger på sofa ved siden av. Sånn er det å være gjest!

I går var vi som sagt i Six Flags. Vi kom klokken 12 og dro ikke hjem før halv 9. Fy søren for en gøy dag. Jeg tror faktisk vi koste oss glugg hele gjengen, inkludert pappa. Vi rakk å ta alle de store rollercosterene, og pappa var med på dem alle utenom V2. Det var dog ikke den skumleste synes jeg, men kanskje heller den som så værst ut. Så alt i alt vil jeg påstå at jeg har en veldig modig pappa på snart 50 år. Her er litt mobilbilder fra dagen vår. Kamera fikk ligge i bilen.

Anbefales å besøke!

Chicago

Heihei!

I går var det fathers day her i USA og vi var i Chicago. Vi fikk skikkelig utforsket byen og kjenne på kallenavnet "windy city". Vi besøkte Sky Deck, Navy Pier og Millenium Park. Kjempefin dag og her er et lite bildesammendrag før vi forlater hotellet og Wi-fi. I dag skal vi i Six Flags :-) Wihuuu!

Tightsen min er forressten ny fra Individu. Knallgod, den kan kjøpes HER og akkurat nå er den satt ned!
Vi blogges!

Marshall og Madison

Heia dere!
Første skikkelige USA-update: det var på tide. For dere som ikke har fått det med dere så har jeg og pappa reist til USA for å besøke og reise rundt med min lillesøster som har vært på utveksling i ett år. Vi skal feriere her ved å reise litt hit og dit sammen med Amanda, før vi reiser hjem igjen alle tre. Nå de første dagene bor vi hovedsakelig i Marshall, et lite sted utenfor byen Madison. Her har Amanda bodd med vertsfamilien og nå har vi også fått lov til å overnatte her til vi tar flyet videre til Florida på onsdag. Vertsfamilien er kjempehyggelige og gjestfrie og de har to katter og en hund. Da trives jeg!

Foreløpig har vi vært på graduation sermoni på skolen til Amanda og vært en tur og sett på nabobyen Madison. Der så vi på capitol og besøkte Monona terrace med utsikt over en av innsjøene. Vi gikk også nedover shoppinggaten, men her synes jeg det var ganske dødt. Jeg har faktisk ikke dratt kortet mitt enda, og det kan se ut som at jeg og lillesøster sparer shoppingen til vi kommer til Florida.

I dag har det vært fathers day og vi tilbringt dagen i Chicago. Jeg har hatt en helt fantastisk dag og sett masse fint som jeg skal fortelle mer om i morgen tidlig.Her er en liten bildeserie fra Marshall og Madison:

Her bor vi hos vertsfamilien.

Vertsmor Nancy og hunden Brenda.

Tur til Madison. Her er capitolet.

Haha, noen mobber poseringen min.

Monona tarrace med capitol i bakgrunnen.

Innsjøen i bakgrunnen.

Nedlagt kino i hovedgaten.

Vi blogges, håper dere har en fin sommerferie♥

Fredag den 13

Å reise til USA på selveste fredag den 13 var kanskje ikke tidenes sjakktrekk. Jeg og pappa fikk i hvertfall merke hvilken dato det var i løpet av dagen vår. Neste gang ulykkesdatoen slår til skal jeg sørge for å holde meg lavt og unngå alt som kan gå galt.

Det hele begynte med at vi kom for sent til innsjekk til første flyet. Pappa hadde ikke fått med seg at man måtte være på flyplassen to timer før, og jeg hadde ærlig talt ikke fulgt med. Ikke husket noen av oss det fra tidligere turer til USA heller. Hele turen, det vil si alle flyene til USA og alle flyene hjem, ble dermed kannselert og vi måtte booke en helt ny tur. Den nye reisen lå en time bak skjema i forhold til den første, så forsinkelsen var ikke så ille sammenliknet med kostnadene.

Når vi kom oss til Amsterdam og fikk satt oss på flyet videre til Detroit tok det ca 1,5 timer før vi lettet fra bakken. Det var diverse tekniske problemer som forsinket oss. Akkurat da var jeg veldig glad for at jeg hadde candycrush på skjermen foran meg. 1,5 time ekstra på en allerede lang flytur på 9 timer merkes!

Når vi omsider kom oss til detroit med sprengte legger og sliten sjel fikk vi beskjeden om at også flyet til Madison var forsinket. Det ble enda 1,5 times ekstra venting, og når vi til slutt kom fram hadde vi reist i til sammen 27 timer. Da var det godt å se lillesøster igjen etter et helt år på utveksling, og nå er det greit å vite at fredag den 13 er forbi og denne ferien kun kan gå en vei,

Jeg har ingen reisebilder foreløpig, men her er mine nye sandaler som har fått bli med meg i bagasjen. Hvite Birkenstock Arizona, jeg elsker dem!

HER / HER / HER

Bildene er tatt av Jeanett Olsen HER

Siste innspurt

Heihei

Nå var det jammen meg en stund siden igjen. Jeg har hatt det megahektisk siden sist. For det første var det en enorm jobb å rydde opp etter Pop up shopen jeg og Goshina hadde på torvet her i Kristiansand. Selv om jeg fikk solgt enorme mengder med klær sko og tilbehør hadde jeg med meg hele 5 polakkbagger med klær og to pappesker med sko hjem igjen. Derfor har jeg og Goshina-fina snakket om å arrangere enda en Pop up shop senere i sommer. Håper de som ikke fikk anledning til å komme sist har mulighet neste gang :-)

I tillegg har jeg vært på en spontan dagstur til hovedstaden. Jeg ble kontaktet på mandag med spørsmål om jeg kunne komme til Oslo dagen etter på casting til Det Nye jenta 2014. Jeg fikk ordnet med jobbfri og heiv meg på bussen tirsdag morgen. Å være på audition var kjempespennende. Jeg fikk møtt Fotballfrue-Caroline, fjorårets vinner Karn og Espen Hilton. I tillegg ble jeg kjent med 13 andre stilige jenter som jeg synes alle var verdige til å gå videre.

Ellers har jeg ordnet en hel masse greier før reisen. Jeg har vært hos tannlegen, legen, karriereveiledning, vasket leiligheten (takler ikke komme hjem fra ferie til en leilighet som må vaskes), hentet pakker på posten, svart på mail så det ryker av tastaturet, og ikke minst tilbringt litt kvalitetstid med kjæresten min. Å ikke se han på nesten 3 uker blir nok litt hardt, men jeg tenker bare på hvor deilig det kommer til å bli å se han igjen etter ferien!

Nå har jeg også omsider kommet godt i gang med pakkingen.Her er en liten smakebit på hva min koffert er lastet med denne gang. USA, her kommer jeg!

Kosedress fra BikBok, krans fra Cubus

Reisepose med sovebriller og nakkepute fra H&M, Hello Kitty vann, antibac, lipsyl, planlegger og snacks.

Fargerike treningsklær fra Nike og H&M, pulsklokke fra Polar

Bikini fra Victoria Secret, briller fra BikBok, hvit neglelakk fra Essie

Skal prøve å holde bloggen gående på ferie♥

Pop Up Shop @torvet

Hallo!
I går hadde jeg og Goshina vår Pop Up Shop på torvet. Været var upåklagelig og alt gikk på skinner. Både jeg og Goshina hadde det kjempegøy, og jeg er utrolig glad jeg er for at det var så enormt mange som kom for å handle eller bare kikke. Det virket som om det var mange som fant mye fint hos oss, og selv om det var mye tøy som ble med hjem igjen var det enorme mengder som ble solgt unna. Dette var virkelig en suksess som må gjentas!

Jeg hadde leid inn to flinke fettere til å hjelpe meg med å ta betaling og rydde, og Goshina hadde med seg sin svigermor. Til å sette opp og ta ned Pop Up Shopen fikk vi også hjelp av min pappa, Goshinas kjæreste og Goshinas svigerfar. I tillegg fikk jeg låne stativer og kleshengere av sjefen min på jobb. Kjempefint å ha så mange gode hjelpere med på laget, for det var jammen meg mye arbeid å sette opp og ta ned alt. Jeg hadde heller ikke klart meg uten hjelp underveis for det var virkelig ville tilstander til tider. En STOR takk!

Her er noen bilder:

Nettopp fått på plass stativer og begynt å henge opp.

Pop Up Shopen endelig helt ferdig

Fine Goshina.

Mine to hjelpere.

Goshina og hennes svigermor.

Spisepause må man ha.

Håper dere fant noe fint og at dere blir fornøyde :-)

Dagens antrekk 06.06-14

I dag har jeg og fineste Jeanett Olsen tatt bilder :-) Se bogge hennes HER!

Skjørt fra Sheinside HER
Sko fra Monki
Topp og veske fra Lindex
Solbriller fra Ray Ban
Casio klokke

Come get it: Pop up shop på lørdag

Nå har jeg sortert alle klærne mine og jeg tror faktisk at omtrent 75% av garderoben min er til salgs på torvet på Lørdag. Herregud så mye klær, sko og greier jeg har! Jeg vil tro at huset vårt kommer til å løfte seg med 10-30 cm når alle klærne jeg skal selge bæres ut. Så mye er det!

Blandt klærne er det mest i størrelsene XS og S, men det er også mye medium og innslag av large. Jeg skal også selge en hel masse sko på lørdag og disse er i størresle 35 og 36. Jeg har ikke funnet priser til alt enda, men det meste kommer til å ligge på 30, 50 eller 100 kroner. Enkelte dyre, ubrukte plagg og sko vil ha egne priser, og noen jakker samt litt andre ting har jeg satt til 200 kr.

Her er noen sneak peek på hva jeg selger, men jeg er sikker på at dette ikke en gang utgjør 5% av alt. Det er heller ikke nødvendigvis de aller fineste tingene jeg har plukket ut her, men jeg måtte vare ta det som lå mest tilgjengelig etter at alt var sortert. Håper det kan friste!

♥ Vel møtt til Pop up shop ♥

Sted: Torvet i Kristiansand
Dag: Lørdag (7/6)
Tid: 10- 16

Pop up shop

Heia dere!

Jeg har gode nyheter: Jeg og Kristiansands største shopaholic har slått oss sammen og skal arrangere pop up shop til lørdag (7/6). Jeg og Goshina skal selge kjempeflotte klær, sko og tilbehør fra garderoben vår på torvet i Kristiansand. Alle klær er i kjempefin stand og mye av det er ubrukt. Alt blir solgt til lave priser fra 30,- og oppover. Dette blir så gøy! På lørdag er det meldt fantastisk vær så kom å gjør et kles-kupp på torvet i sola. Håper mange av dere har anledning og lyst til å komme!

Sees vi der til lørdag?

Helga mi

Årh, jeg har hatt den fineste helga dere kan tenke dere. Det er noe av grunnen til at det har vært litt smått med oppdateringer her, men nå har jeg i hvertfall et stemningsfullt bildedryss fra lørdag som jeg kan dele med dere. Søndag var av samme ulla, denne helga har vært toppen. Det sies at bilder sier mer enn tusen ord, så jeg tenker at her er det så mange bilder at det utgjør mer enn nok ord. Derfor slipper jeg å skrive så mye, jeg vil heller gå ut og nyte sola før jeg skal på jobb. Ha en knallfin mandag dere!

Litt bilder fra helga mi. Den var fin, og det håper jeg deres også var ♥

20% på hele Miinto

God søndag dere!

Ville bare innom for å minne om at Miinto har 20% på ALLE varer i morgen, dvs. mandag. Tilbudet varer i 24 timer ut dagen. Som dere sikkert vet har Miinto et kjempestort utvalg av kjente merkevarer og også masse fine treningsklær. Her finner du blandt annet merkene Nike, 2XU, Under Armour, Reebok, Casall og Adidas. En god anledning til å friske opp i sommergarderoben altså. Her er en liten inspirasjonskollage med favoritter i peach, men dere kan skjekke ut hele utvalget HER eller hele utvalget av treningsklær HER.

1. HER, 2. HER, 3. HER, 4. HER, 5. HER, 6. HER, 7. HER, 8.HER, 9. HER, 10. HER

Happy shopping!

Innlegg i samarbeid med Miinto

Hei og velkommen til min blogg! Jeg er 23 år og kommer fra Kristiansand. Her blogger jeg om det meste som opptar meg. Mine største interesser er mote, trening og mat. Jeg er student og går årsstudium i idrett på Universitetet i Agder. Ved siden av skolen har jeg deltidsjobb på Lindex.